Thursday 23 May 2013

Perjalanan pengajian Bahagian Satu.

Assalamualaikum.
Post kali ni aku nak cerita tentang perjalanan pengajian aku di UMP.

Mula-mula aku check UPU tu, aku dapat UMP.
"WHAT??? UMP?? Kat mana tu? Awat tak penah dengaq langsung pun?"
Buat istikarah nak masuk UMP ke nak masuk Matriks.
Allah bukakan pintu hati ni melonjak-lonjak nak masuk UMP.
Ni haaaa, banyak hikmahNya. Syukur.

Awal-awal masuk UMP dulu,
AKU KURUS. Yaaaa, sangat keding.
Aku dapat duk kelas K06.
1st day masuk kelas, excited ja nak kenal semua orang.
Masa tu tak pandai lagi nak cari booster-booster cinta ni. NOOBS! Hahaha.
Kekonon nak duk kelas k06 riang ni sampai habis diploma.
SAHABAT SELAMANYA kotttt.
Tapi, ada jugak yang berpecah akhirnya. (Lelaki la tapiii, perempuan semua still united okayy)



Orang yang aku rapat time sem 0 ni, roommates (Salmah, Nurul, Zack), pastu syakirah ngan didi.
Mula menjinakkan diri dalam arena debat sikit-sikit.
JELAS keTAKMATANGAN disitu 




Perjalanan sem satu sangat indah okayyy.
Belajar seminggu tu ada la dalam tiga kelas je!
Senang-senang je dapat keputusan yang begitu sangat paling cemerlang.

Sem tu je la cemerlang, sem selepas-selepas tu, habis hancur lebur. Hihihi.

Masuk zaman tahun 1 dan seterus-seterusnya.
Zaman stress study, zaman penat lelah, zaman perah otak, zaman suka ria semakin hari semakin meninggalkan diri ni.
Zaman ini mematangkan diri.
Kenal erti persahabatan, erti pengorbanan, erti kesabaran.

Keluarga debat.

Keseluruhan keluarga debat

Ini adalah kebetulan.
Siapa sangka, kawan yang kita main gurau-gurau sana sini, jadi roomates  semasa tahun dua.
Percaturan Allah sangat indah. 




Dalam meneliti arus di ump ni.
Aku kenal beberapa insan yang paling dekat dengan jiwa aku.

Ini insan paling aku sayang kat UMP ni.
Tiada galang ganti, memang kenal baru 2 tahun, tapi rasa macam 10 tahun.
Buat kakak-kakak yang lain, bukan tak sayang, sayang sangat korang, tapi kak aida ni yang paling rapat.
Paling dekat kat hati.
Apa-apa masalah, orang first yang aku cari, mesti dia.
Dia ada untuk bagi nasihat, bagi semangat, kadang-kadang marah pun pernah.
Menangis dia ni kalau aku cakap aku nak pindah Universiti.
Kasih-sayang b***k kepada rakannnya memang tak ternilai.
Dia tau setiap satu rahsia aku. Memang taleh nak rahsia ngan dia ni.

Ini kita panggil bulatan persahabatan.
Kami mula mengenali diri memasing
Mula faham dengan diri memasing.
Walaupun kadang-kadang ada ja yang menyakitkan hati, tapi kami masih teguh bersama.
Indahkan persahabatan kami?

Abah pesan "jaga persahabatan, jangan bergaduh".
Allahu, indahnya dunia bila kenal kalian.
Kalian diutuskan oleh Allah untuk menjadi sahabat, keluarga, teman yang terindah.
Ingat, walau jauh mana pun kita lepas ni, jangan pernah lost contact.
Jangan pernah lupa yang kita ni SAHABAT.
Tadi tu bulatan persahabatan yang kecik.
Haaa, ni nalaaa punya besaq.
Gaya macam round about sikit.
Ini semua roommate aku merangkap kawan baik, kawan sebantal, sekatil, seselimut aku ni haaa :)

Woiihhh, penat dah taip banyak-banyak.
Perjalanan pengajian tak terhenti dekat sini.
Banyak lagi aku nak cerita, tu tak masuk bab suka sembang topik kawen, skandal-skandal kat ump ni, peristiwa manis, tawar, masin, pahit semua.
Tunggu kemunculan Bahagian Dua pulak.

Dah lewat dah ni. Bye :)

No comments:

Post a Comment