Sunday 10 July 2011

♥ Moral...

ASSALAMUALAIKUMMM...
title aku is about moral....


aku tataw nak ckp kat sapa lagi, so, aku luahkan kat blog nie laaa..
MORAL....
besaq sgt maksud dya..
bukan la nak kata aku nie alim n perfect sgt sbb nak ckp pasai moral nie..
tp aku berhak luahkan apa yg aku rasa.....
aku rasa, remaja zaman la nie smakin kurang nilai moral...
pasai pa aku kata cm tu??
sbb, hubungan laki pompuan bukan muhrim tu mcm tadak batas sgt..
dulu maybe aku kat skola pompuan saja, so aku tataw sgt dunia luaq
tp bila masok U, baru aku paham....apa tu PERGAULAN.
yg pandai jaga, bahagia la dya.. yg terleka, hanyut laaa...
pandai2 la plih antara kaca atau permata..
Sebab suma dah besaq n bleh pikiaq dgn rasional.. bkn bdak kecik lg..
bukan la nak kata aku nie ta kawan langsung ngan laki.. aku pown ada gak kuaq lepak2, makan2 ngan kawan laki kat U nie..tp pergaulan ttp ada batasan =)
yg aku nak kata kat sini, pergaulan yg sesetgh org anggap "biasa la".
tp LUAR BIASA bg aku..



 tp biaq la kat depa... tu urusan depa ngan ALLAH..
aku hanya mampu meluat guna aku Hati jaa...
aku pown kadang2 hampir terleka...
dan aku mohon sangat aku dijauhkan dari suma tu....


Ramai manusia terlupa dengan keindahan syurga kerana kecantikan dunia yang sementara dan x kurang juga yang lupa dengan kedahsyatan neraka kerana sedikit kesusahan di dunia. 
Lelaki dengan hal wanitanya, si miskin dengan impian kayanya, si alim dengan hal dunianya, masing-masing dengan pelbagai kesibukan yang sengaja disibukkan...

Perbuatan salah akan dianggap sebagai perbuatan harus jika ia kerap dilakukan....
Hanya orang-orang yang mempunyai mata hati; meyakini segala kekuasaan dan kekuatan yang dimiliki oleh Allah swt, yang dapat merasai kedahsyatan dan keperitan azab api neraka.

Mohon sgt aku dijauhi dari suma benda2 tu.. kuatkan la iman aku YA ALLAH.... 
sebab kadang2 iman aku jgak mudah dijentik. nafsu dan keinginan utk berseronok tu terlalu melonjak....
bimbingla aku ke jalan yg benar...
aku nak jd pompuan yg baik.. bukan la terlalu solehah sbb aku taw diri aku cmna...
macam aku penah tulis kat status fb aku "org yg nmpk mcm baek, x smestinya baek...org yg nmpk mcm jahat, x semestinya jahat...
dont judge a book by its cover!

maksud dya, bila kita tgk org tu nampak mcm sosial dr pemakaian or percakapan dya, tu x bermakna dya tu 

totally sosial... kita tataw hati budi seseorg tu selagi kita ta knai org tu.
nak menghukum org tu sosial ataw x, sgtla x adil...
tp sebagai insan biasa, aku mcm yg aku kata kat atas td la...
aku ta suka sgt sosial2 nie..(yg pegang2 ta pikir halal haram)
kartun ats nie amat comel... hehehe =)

nak bercinta pown, agak-agak laa...ingt DUNIA sama... ;-)

sekian leteran drpd iR NurAtikah Bt Ghazali
heheheheh...

p/s: first time aku tulis post cm nie.... qasa cm aku alim plak.... pdhl, besa2 jaa..
=)
klo sapa lelaki yg first sentuh aku, siap la dya tuu....!!! wajib kawen ngan aku...
hahahha




7 comments:

  1. hahahahaha...wah...ustazah atikah...hahahaha...wah...dh pakai IR dh...hehehe....good2....wajib kawen??hahaha...spa2...klu cm tu nk soh org tu la sntuh...hahahah..then wajib kawen...hahhaahha

    ReplyDelete
  2. hahahahaha
    pangkat ustazah tu tggi sgt darjat dya weyh...
    aku ta layak... hahahhahaa
    jgn weyhhh
    aku nak sentuh ngan suami aku ja
    hahahahahha
    YUHANIS...!!!!! apa kita pikiaq nie....
    hahahahahah

    ReplyDelete
  3. AKU XTAU LA... hampa pikiaq thap luaq alam nie~~~
    BUDAK2 u! KEKEKEKEKEE
    yuyu ang nak suruh sapa ???
    hik3 tkah byk pilihan!!!

    wait2.... lalink~~~ u duk curang noe...

    ReplyDelete
  4. hahahahahah
    byk ka pilihan??
    mampoihhh
    hahahah
    i setia kat u ja lalink hanini
    =)

    ReplyDelete
  5. betul2.. moga2 kita semua terhindar dari segala hasutan syaitan..

    hehe..jadi alim xpe, jangan bertukar jadi jahat lak..:)

    ReplyDelete
  6. hazirah :thanks =)

    aesya: btol2.. hope sgt kita trus jd baek~
    =)

    ReplyDelete